Klicka på "REPLY"-knappen om ni vill skriva en kommentar i denna tråden.
Ett nytt fönster visas då och ni kan skriva in er replik. Det finns ett antal smileys längst ner som ni kan lägga in i era kommentarer om ni vill.
När ni är klara trycker ni på knappen "Post Message" för att posta kommentaren på forumet. Lätt som en plätt!
Vill ni starta en helt ny tråd på forumet så klickar ni först på FORUM-knappen och sedan på POST-knappen.
Fyll i namn, e-postadress. Trådens titel skriver ni i SUBJECT-fältet. Lycka till
Hej Roger!
Jag tror nog att forumet kommer att användas.
Föreningar i bygden kan skaffa egna lösenordsskyddade forum om de vill.
Sockenkommittén är redan igång med sitt forum.
Hej Kim!
Reklamen finns tyvärr med eftersom forumtjänsten är gratis.
Det går att ordna reklamfria forum men då måste man betala en slant per månad.
Om forumet används mycket får vi överväga att byta upp oss till ett proffsigare reklamfritt forum och betala för den tjänsten.
Vi kör på med den här varianten ett tag för att se hur intresset är. Slår det väl ut och många använder forumet så bör vi kunna betala en slant för att slippa reklamen i fortsättningen.
Kul med socknens eget forum! Och tack vare föreningssamverkansmötet har vi fått kännedom om det. Nu gäller det att vänja sig vid att använda det i stort och smått - tänka in det som info-kanal.
Kim klagar över uppoppande reklam - i min dator har det blivit lugnt på den fronten sedan jag skaffade Yahoo! Messenger. Jag ville ha signal om när det kom mail på min Yahoo!-adress utan att behöva logga in, och då fick jag en blockering mot pop-ups på köpet, ev genom att klicka i en speciell ruta - det minns jag inte. Jag har ju inga aktier i Yahoo!, utan vill mest peka på att det går att slippa dessa reklamrutor.
Hej det här kan väl bli både bra och kul,vi får väl
hoppas att många hör av sig. Ha de så länge alla glada sockenbor, och ni andra också-- som inte är
sååå glada.
Mvh Tore i Älmeboda
Undrar bara om Bygdegårdsföreningen
har ett eget forum.
Tycker att de är dåliga på att infomera
folket i bygden om ev. evenemang.
Tex. pupkvällar och dyl. Vet att reklam
om pubkvällar inte få sättas upp men ett
eget forum här med info. om allt från
mässor till trevliga kvällsevenemang
skulle ju vara jättebra.
Hej, vill bara svara på frågan om varför Bygdegården inte har ett eget forum och varför vi inte gör reklam för evenemang som vi har på gång. Eftersom jag sitter med i styrelsen i Bygdegården så kan jag svara för mig vad jag tycker och det är att det är svårt att få folk att komma när vi ordnar något. Mest har det varit folk utifrån som har dykt upp. Ni får gärna komma med förslag om vad ni vill ha för aktiviteter i BG så ska vi se om det går att ordna. I augusti kommer det att bli en Rockabillykväll ev. den 28/8 tror jag att det var. Då kan ju alla ställa upp och komma så blir det säkert kul och puben kommer att vara öppen.
Hej, försöker en sista gång att få med ett svar. Du Partysugen, jag kan bara svara att BG inte har ett eget forum och anledningen till att det inte kommer ut så mycket information om pubkvällar och andra evenemang är att vi har tröttnat lite på att ordna saker som det ialla fall inte kommer folk på. Skulle vara bra om folket skrev vad för sorts nöje ni vill ha så kanske vi kan ordna det. Jag kan informera om att det blir en Rockabillykväll sista helgen i augusti och då är puben öppen, välkomna alla från bygden då.
Tack för ditt svar Nettan.
Jag ser fram imot Rocka Billy
fest. Är ju inte "laggd åt det
hållet". Då menar jag att det
är kanske inte min musiksmak...
...MEN VAD GÖR VÄL DET.
Det blir fest så man kan komma
ut och träffa lite folk och
bara ha det trevligt.
Förslag???
Halloweenfest "Lekkväll"
Även vuxna människor behöver ha roligt. En jättegrillfest.
Maskeradfest Familjefest Temafest
60-tal, 1800-tal, Medeltid,
fotboll, ishocky
eller Egypten fest. Allt går
i detta tecken. Kläder, mat,
rekvisita osv.
Skiljer sig från maskerad där
man bara klär ut sig. Dryckprovningsfest Matprovningsfest.
Hej Nettan!
Jag har försökt på alla tänkbara sätt att kunna skriva ett Å i rubrikfältet, men det verkar inte gå.
Så jag satte BYGDEGARDEN som rubrik istället. Det är ju lite mera likt BYGDEGÅRDEN i alla fall. Hoppas det är lite mera lättläst nu.
Det är tydligen på det sättet att Å inte går att skriva i rubrikfältet men däremot går det bra här. Jag är ledsen att jag inte kan hjälpa dig mer.
Hälsningar Uffe